katalógus linkek

Először is tisztázzunk egy félreértést. Olyan nincsen, hogy semmit sem kell tenni, csak dőlnek a linkek. Az ingyenes lehetőségekért a saját munkaidőnkkel kell fizetni! Értékes szövegírással, kutató munkára fordított idővel, technikai részletekkel. Nézzük csak, ezeket az ingyenes lehetőségeket és értékeljük hasznosságukat, erejüket:

  • Katalógus linkek használata. Nem jelentenek igazán sokat, de a semminél jobbak lehetnek. Az ingyenes lehetőségek folyamatosan változnak, sok oldalt bejelentés nélkül le is állítanak, ezért nem tudunk konkrét példákat bemutatni. Talán a megaport.hu, a lap.hu család még aktív, náluk érdemes keresgélni. Sok értéket nem adnak, de a semminél jobbak. Becsült időráfordítás: 2-5 óra, hasznosság: nagyon gyenge
  • Online tudakozók linkjei. Szintén nem sok valódi hasznuk van, de területi keresőkből lokálisan hasznot húzhatunk, illetve esetleg iparágilag egy fokkal kedvezőbb besorolást kaphatunk, azáltal, hogy a mi weboldalunk is megjelenik egy szakember keresőben. Felhasználható a holmivan.valami.info, a cylex tudakozó és még pár oldal, amiket nem hagytak magukra. Szintén nem tudunk korrekt listát adni, mert akár hetente változnak az elérhető oldalak. Becsült időráfordítás: 2-5 óra, hasznosság: gyenge
  • Ingyenes blog felületekről származó linkek. A blog.hu, .blogger.com, cafeblog.hu és még számos egyéb lehetőség kínálkozik. Ezektől se várjunk csodát és ne gondoljuk, hogy csupán elegendő beregisztrálni egy blogot, kihelyezzük a linkeket és a Google már tapsol is, milyen jó szignálokat kaptunk. Minden blogra legalább 5-10 egyedi és színvonalas cikket kell kihelyezni, amelyek relevánsak saját témakörünkre. Becsült időráfordítás: 5-10 óra, hasznosság: gyenge-közepes
  • Internetes közösségi oldalak, fórumok. A legismertebb az index fóruma, de szinte minden témakörnek megvannak a saját felületei, ahol az érdeklődők tapasztalatokat cserélhetnek. Nem szabad összekeverni a klasszikus közösségi médiával (Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest). Innen már egész jó és releváns linkeket lehet szerezni, de ha azt gondoljuk, elég a regisztráció és már spammelhetjük is magunkat mindenhova, nagy tévedésben vagyunk. Ezeket megteszik a robotok, így akár azonnali kizárással is járhat, ha így kezdjük. Először értékes tagjává kell válnunk a közösségnek, fel kell deríteni, melyik témakörben lehet egyáltalán publikálni és utána – kis szerencsével – már elhelyezhetjük a számunkra hasznos linket. Becsült időráfordítás: 5-20 óra, hasznosság: közepes
  • Közösségi média linkek. Ide tartoznak a fent említett oldalak is: Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest. Ezek okos használata önmagában is jelentős forgalmat hozhat, mert minden ilyen szignált figyelembe vesz a Google, bár nem közvetlenül. Tekintsük inkább úgy, hogy minél több felületen vagyunk jelen a márkánkkal, a Google annál több forrásból értesülhet arról, hogy komolyan gondoljuk vállalkozásunkat. Tehát, érdemes minden létező felületet létrehozni, és rendszeresen kezelni. Becsült időráfordítás: egyszeri 5-10 óra, havi 3-5 óra – hasznosság: erős közepes

Abban az esetben, ha ezeket a felületeket mind létrehozzuk, vagy meglétük esetén tudatosan gondozzuk, már egy nagy lépést tettünk előre abban, hogy a Google szemében a “nem tudom ki ez, nem mutatom meg a keresőben” címkét “látom, hogy komolyan gondolja” címkére változtassuk.